Sydesk

Ajankohtaista


9.3.2017


Uudemmalla WWW-palvelimella oli lyhyt katkos 9.3.2017 klo 00-05, joka johtui Nebulan Cloud 9 -alustan huoltokatkoksesta. Kaikki palvelut toimivat taas normaalisti.

15.12.2013


WWW-palvelimella oli lyhyt katkos n. klo 18 aikaan, joka liittyi aiemmin havaittuun palvelinohjelmiston epäluotettavuuteen. Palvelimelle on nyt laitettu palvelinohjelmiston ajastettu uudelleen käynnistys joka yö kello 04:00, jonka pitäisi jatkossa estää vastaavanlaiset jumiutumiset.


11.11.2013


WWW-palvelimella oli ikävän pitkäksi venynyt katkos n. klo 19 - 21 johtuen palvelinohjelmiston kaatumisesta. Aikaisemmin havaitun epävakauden vuoksi palvelun toimintaa seurantaan mm. erilaisilla automaattisilla järjestelmillä, mutta poikkeuksellisen tilanteen vuoksi näitä häiriöviestejä ei päästy heti näkemään. Aikaisempi käyttökatkos tapahtui 27.2.2013.

27.2.2013


WWW-palvelimella oli kello 15:40 aikaan n. 7 minuutin mittainen käyttökatkos muutamaa viikkoa aiemmin tehdyn palvelinohjelmiston päivityksen jälkeen ilmenneen epävakauden vuoksi. Palvelinohjelmisto on päivitetty jälleen, joka toivottavasti korjaa tilanteen.


12.5.2011


WWW-palvelimella oli käyttökatkos n. klo 8:30 - 9:20 välisenä aikana. Katkos johtui yllättävästä vikatilanteesta, jonka korjaaminen aloitettiin heti vian havaitsemisen jälkeen klo 8:40. Pahoittelemme häiriötä.

28.10.2010


Sähköpostipalvelun toiminnassa oli yön aikana virhetilanne, jonka esti sähköpostien vastaanottamisen. Virhetilanteen aikana lähetetyt sähköpostit saapuvat myöhässä tänään aamupäivän aikana.

6.10.2010


WWW-sivujen toiminnassa oli häiriöitä tänään klo 10:35 - 10:15 välisenä aikana. Vika johtui palvelimen levyn täyttymisestä.

18.4.2010


Sydeskin sähköpostipalvelussa oli häiriö lauantain ja sunnuntain välisenä aikana, joka hidastutti viestien saapumista. Vika liittyi sähköpostipalveluun kuuluvaan virustarkistukseen, joka oli mennyt epäkuntoon ja esti viestien saapumisen. Vian aikana lähetetyt viestit saapuvat myöhässä.

23.12.2009


Toivotamme asiakkaillemme onnellista joulua ja hyvää uutta vuotta!

Matkaamme ensi vuoteen entistäkin vahvemmin eväin. Palvelutarjontamme kattaa:
  • SiteDesk-julkaisujärjestelmä, joka päivittyi juuri 2.7-versioon
  • HelpDesk-laiterekisteri, joka päivittyi täydellisen käyttöliittymäremontin saattelemana 4.0-versioon
  • Sähköposti-hosting
  • Web-hosting
  • Räätälöidyt sovellukset

Jos et ole vielä asiakkaamme, niin tutustu tarjontaamme ja ota yhteyttä myyntiimme yhteistyön aloittamiseksi!

13.11.2009


Jatkossa asiakkaidemme on mahdollista saada etätukea käyttämällä TeamViewer-ohjelmaa. Ohjelman avulla voimme tarvittaessa avata etäyhteyden tietokoneellesi ja saada kuvaruutusi näkyviin, jotta voimme helpommin auttaa ongelman ratkaisemisessa. Etäyhteyden avaaminen edellyttää TeamViewer-asiakasohjelman käynnistämistä asiakkaan koneella - emme pysty muuten avaamaan etäyhteyttä.

Lataa TeamViewer omalle koneellesi: exe TeamViewer (1.63 MB)

6.10.2009 - Ongelmia runkoverkossa


Ficix-solmupisteessä on ollut tämän päivän aikana ongelmia, jotka ovat ilmenneet mm. Sydeskin www-palveluiden ajoittaisena hitautena. Ficixin ongelmat vaikuttavat välillisesti kaikkiin Suomalaisiin Internetin käyttäjiin eivätkä johdu varsinaisesti Sydeskin palvelimista ja/tai yhteyksistä.

Ficix

Yllä olevasta Ficixin porttitilastosta näkee kuinka n. klo. 11 alkanut katkos on vaikuttanut liikenteen määrään.

20.07.2009 - Lyhyt katkos


Joidenkin asiakkaidemme verkkosivuissa sekä sähköpostipalveluissa oli katkos n. klo 11:00 - 13:50 välisenä aikana Nebulan konesalissa olleen vikatilanteen takia. Konesalin lämpötila oli noussut liian korkeaksi ilmastointilaitteen vikaantumisen takia ja palvelimemme olivat ajaneet itsensä sammuksiin.

28.1.2009 - Lyhyt katkos


Joidenkin asiakkaidemme verkkosivuissa sekä sähköpostipalveluissa oli katkos n. klo. 22:00 - 23:30 välisenä aikana Nebulan konesalissa olleen vikatilanteen takia. Konesalin lämpötila oli noussut liian korkeaksi ilmastointilaitteen hetkellisen vian takia ja palvelimemme olivat ajaneet itsensä alas vaurioiden välttämiseksi. Pahoittelemme katkoksesta aiheutunutta haittaa.

27.1.2009 - Katkoksia tietoliikenneyhteyksissä


Konesalipalvelujemme tarjoajalla Nebulalla oli hetkellisesti ongelmia tietoliikenneyhteyksien kanssa, joka aiheutti katkoksia joidenkin asiakkaidemme verkkosivujen toimintaan arviolta n. klo 12:05 - 12:20 välisenä aikana.

22.9.2008 - Lyhyt katkos


Yksi www-palvelimistamme sekä sähköpostipalvelin olivat poissa käytöstä tänään klo. 15:00 - 16:00 välisen ajan.
Käyttökatkos johtui Nebulan konesalissa olleesta liian korkeasta lämpötilasta, jonka takia palvelimet olivat ajaneet itsensä alas vaurioiden välttämiseksi.

21.8.2008 - Lyhyt katkos


Palvelimemme olivat tavoittamattomissa tänään klo. 16:30 - 17:15 välisenä aikana Nebulan konesalissa olleen (sähkö)katkoksen seurauksena. Asian tarkempi selvittely on vielä kesken.

18.8.2008 - Nebulan konesalissa sähkökatkos


Konesalipalvelujen tarjoajallamme Nebulalla oli UPS varavirtalaitteen vikaantumisesta johtunut sähkökatkos. Katkos vaikutti sekä www- että sähköpostipalveluiden toimintaan. Katkos alkoi 17.8.2008 klo. 19:11. Sähköt palasivat ensimmäisen kerran 17.8.2008 klo. 22:14 ja katkesivat uudestaan 18.8.2008 klo. 01:35. Palvelut saatiin palautettua normaaliksi 18.8.2008 n. klo. 14:30.


Palvelimemme ovat pyritty suojaamaan laitevioilta mm. kahdentamalla tiettyjä komponentteja, mutta näin pitkä sähkökatko oli täysin odottamaton. Pahoittelemme tapahtunutta ja tulemme tutkimaan miten hosting-palveluamme saisi kehitettyä eteenpäin vastaavanlaisten ongelmien välttämiseksi.


Nebulan Lauttasaaren konesalissa UPS-järjestelmiä syöttävä pääkeskus vaurioitui kello 18:54. Valmistusvian takia ylikuumentunut pääkytkin suli ja katkaisi yhden vaiheen sähkönsyötön. Vika esti sähkönsyötön UPS-järjestelmille ja tämän vuoksi sähkönsyttö katkesi osaan palvelimista akkukapasiteetin loputtua. UPS-järjestelmät pitivät sähkönsyötön toiminnassa noin klo 20:00 asti. Uudelleenjärjestelyt aloitettiin välittömästi ja ne jatkuvat edelleen.

Ilmastointi sekä korvaava sähkönsyöttö on saatu toimintaan. Palvelinongelmat koskettivat noin 1500 palvelinta ja 8000 asiakasta. Valtaosa palveluista palautui noin kello 21:45. Henkilökuntamme tekee parhaansa saadakseen kaikki ongelmat korjattua mahdollisimman nopeasti.

Palvelinkeskuksen sähkönsyöttö on edelleen vajaa. Pääkeskuksen korjaamista jatketaan aamusta. Saatuamme varaosat keskukseen seuraa korjaustyöstä lyhyt sähkökatko UPS-järjestelmille. UPS-järjestelmien akustot ovat täyteen ladatut, joten tästä operaatiosta ei pitäisi syntyä uutta katkoa asiakkaille.

http://www.nebula.fi/tiedotteet.php

27.6.2008 - Lyhyt vikatilanne


Kärsimme lyhyen katkoksen 27.6.2008 klo. 06:45 johtuen palveluntarjoaja Nebulan kokemasta vikatilanteesta:


Yksi Lauttasaaren laitetilamme UPS-järjestelmistä vikaantui aamuyöllä noin klo 06:45. Tämän vuoksi osalle ko. järjestelmän palvelimista katkesi sähkönsyöttö hetkeksi.

http://www.nebula.fi/tiedotteet.php

24.6.2008 - Sähköpostipalvelu


Palveluihimme kuuluu nykyään myös sähköpostipalvelu, jonka 10 € / kk perushintaan kuuluu myös roskaposti- ja virussuodatin.

Lue lisää Palvelut-sivulta

31.12.2007 - Kiitos kuluneesta vuodesta


Sydesk kiittää kaikkia asiakkaitaan kuluneesta vuodesta 2007.

22.8.2006 - Sydesk SiteDesk - Uusi Internet-sivustojen julkaisujärjestelmä


Sydesk Software Oy julkaisee uuden helppokäyttöisen tuotteen Internet-sivujen hallintaan.

Lue lisää SiteDeskin tuote-sivulta.

22.3.2006 - Sydesk HelpDeskin automaattinen laitetietojen päivitys


Lue uudesta käänteentekevästä toiminnosta, jolla saadaan minimoitua laitetietojen manuaalinen ylläpito.

Huom. Tämä päivitys on ilmainen kaikille asiakkaille, joilla on voimassa oleva ylläpitosopimus!


20.3.2006 - Sydesk HelpDesk päivittyi versionumeroon 3.0


Omaisuudenhallintajärjestelmä Sydesk HelpDesk on saavuttanut versionumeron 3.0. Vaivaton IT-omaisuuden hallinta on nyt entistäkin vaivattomampaa.

Uusina ominaisuuksina mm. uudistunut käyttöliittymä, käyttäjäryhmät, automaattinen laitetietojen päivitys, uudistunut asetuksien hallinta, pikahaku ja paljon muuta.