Ominaisuudet
Sydesk HelpDeskiin on pyritty sisällyttämään kaikki IT-työtä (mikrotuki, helpdesk, järjestelmäasiantuntijat, yms.) tekevien tarvitsemat toiminnot.
Järjestelmä pitää aina sisällään täyden toiminnallisuuden - mistään lisäpalikasta ei tarvitse maksaa erikseen.
Toiminnot:
- Laiterekisteri
-
- Yksityiskohtaiset tiedot laitteista
- Tiedot laitteiden merkeistä ja malleista
- Tietokoneisiin asennetut ohjelmat ja komponentit, sekä niiden muutoshistorian
- Automaattinen skannaus-toiminto pitää huolen, että tiedot ovat jatkuvasti ajan tasalla
- Verkko-osoitteiden hallinta ja seuranta
- Kattava ja nopea hakutoiminto
- Palvelupyynnöt (=tiketit)
-
- Laitteita koskevien huoltojen ja palvelupyyntöjen hallinta ja resurssointi
- Palvelupyynnölle voidaan määritellä mm. vastuuhenkilö, vastuualue, prioriteetti ja kustannus
- Tiettyä laitetta koskevat palvelupyynnöt näkyvät suoraan laitteen tietojen alla
- Asiakkaat voivat lähettää itse palvelupyyntöjä joko sähköpostilla tai www-sivujen kautta lomakkeella
- Toimipisteet ja yksiköt
-
- Yrityksen normaalit toimipisteet, sekä yksiköt tai laitokset
- Toimipisteella voidaan tallettaa pohjakartta, johon voidaan merkitä laitteiden fyysinen sijainti toimipisteen sisällä
- Normaalit laite- ja käyttäjälistaukset
- Ohjelmat ja lisenssit
-
- Keskitetty paikka asennettujen ohjelmien ja lisenssien käytön seurantaan
- Kustakin ohjelmasta nähdään suoraan mihin koneisiin se on asennettu ja kuka asennuksen on suorittanut
- Muut ominaisuudet
-
- Kalenterista näet valitun ajanjakson tapahtumia, esim. koko vuoden laitetoimitukset
- Kattava käyttäjähallinta, neljä oikeustasoa
- Ohjelman sisäinen pikaviestijärjestelmä
- Mahdollisuus lähettää sähköpostia
- Laitteiden poistoraporttien luonti muutaman hiiren klikkauksen takana
- Yhteystietojen hallinta