Sydesk

Ominaisuudet


Sydesk HelpDeskiin on pyritty sisällyttämään kaikki IT-työtä (mikrotuki, helpdesk, järjestelmäasiantuntijat, yms.) tekevien tarvitsemat toiminnot.

Järjestelmä pitää aina sisällään täyden toiminnallisuuden - mistään lisäpalikasta ei tarvitse maksaa erikseen.

Toiminnot:
  • Laiterekisteri
    • Yksityiskohtaiset tiedot laitteista
    • Tiedot laitteiden merkeistä ja malleista
    • Tietokoneisiin asennetut ohjelmat ja komponentit, sekä niiden muutoshistorian
    • Automaattinen skannaus-toiminto pitää huolen, että tiedot ovat jatkuvasti ajan tasalla
    • Verkko-osoitteiden hallinta ja seuranta
    • Kattava ja nopea hakutoiminto

  • Palvelupyynnöt (=tiketit)
    • Laitteita koskevien huoltojen ja palvelupyyntöjen hallinta ja resurssointi
    • Palvelupyynnölle voidaan määritellä mm. vastuuhenkilö, vastuualue, prioriteetti ja kustannus
    • Tiettyä laitetta koskevat palvelupyynnöt näkyvät suoraan laitteen tietojen alla
    • Asiakkaat voivat lähettää itse palvelupyyntöjä joko sähköpostilla tai www-sivujen kautta lomakkeella

  • Toimipisteet ja yksiköt
    • Yrityksen normaalit toimipisteet, sekä yksiköt tai laitokset
    • Toimipisteella voidaan tallettaa pohjakartta, johon voidaan merkitä laitteiden fyysinen sijainti toimipisteen sisällä
    • Normaalit laite- ja käyttäjälistaukset

  • Ohjelmat ja lisenssit
    • Keskitetty paikka asennettujen ohjelmien ja lisenssien käytön seurantaan
    • Kustakin ohjelmasta nähdään suoraan mihin koneisiin se on asennettu ja kuka asennuksen on suorittanut

  • Muut ominaisuudet
    • Kalenterista näet valitun ajanjakson tapahtumia, esim. koko vuoden laitetoimitukset
    • Kattava käyttäjähallinta, neljä oikeustasoa
    • Ohjelman sisäinen pikaviestijärjestelmä
    • Mahdollisuus lähettää sähköpostia
    • Laitteiden poistoraporttien luonti muutaman hiiren klikkauksen takana
    • Yhteystietojen hallinta